Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Polskich w Zarębie


Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Polskich w Zarębie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.spzareba.pl

Data publikacji strony internetowej: 08.09.2010

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 20.03.2025

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 29.03.2021

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 20.03.2025

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

 

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Zdjęcia i grafiki udostępnione na stronie nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Filmy i inne materiały wideo nie posiadają napisów dla osób niesłyszących oraz audiodeskrypcji.
  • Część treści tekstowych nie jest dostępna cyfrowo.
  • Część załączników udostępnionych na stronie nie posiada prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiada ich wcale.
  • Strona zawiera element, który nie obsługuje akcji onclick w przeglądarce.
  • Niektóre linki udostępnione na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Marzena Adamska adres e-mail:spzareba@siekierczyn.pl

 

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

Do budynku szkoły prowadzą trzy wejścia. Wejście główne posiada cztery schody i barierkę z dwóch stron (betonową). Przy wejściu głównym nie ma podjazdu dla wózków inwalidzkich. Drzwi są wystarczającej szerokości, aby przejechał wózek inwalidzki. Jest to wejście, które pozwala również na wejście gościom szkoły.

Drugie wejście znajduje się ze strony bocznej budynku. Wejście boczne posiada drzwi wejściowe, mały korytarzyk oraz następne drzwi. Do szkoły wchodzi się po trzech schodach bez barierki. Drugie wejście nie posiada podjazdu dla wózków inwalidzkich.

Trzecie wejście pozwala na swobodne poruszanie się z pomocą wózka inwalidzkiego. Wejście znajduje się naprzeciw parkingu. Po zaparkowaniu samochodu na parkingu należy iść w lewo, przez bramę do wejścia. Z parkingu wejście jest widoczne. Drzwi i szeroki korytarz są dostosowane dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze na parterze są szerokie i dają możliwość poruszania się osobom przy pomocy wózka inwalidzkiego. W około połowie korytarza znajduje się sekretariat. Wchodząc wejściem przystosowanym dla wózków inwalidzkich sekretariat znajduje się z prawej strony.

Dostosowanie schodów:

Schody na pierwsze piętro posiadają barierkę z prawej strony. Schody nie są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Dostosowanie wind:

W budynku nie ma wind.

Dostępność pochylni:

W budynku nie znajdują się pochylnie.

Dostępność platform:

Budynek nie posiada platform.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów:

Parking znajduje się niedaleko szkoły. Parking  posiada jedno miejsce zarezerwowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.